ارتقای سطح فرهنگی جامعه نیازمند گسترش نهضت مطالعه در شهرها و روستاها است 

ارتقای سطح فرهنگی جامعه نیازمند گسترش نهضت مطالعه در شهرها و روستاها است 

تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
مجید خوبی زاده گفت: ارتقای سطح فرهنگی جامعه نیازمند گسترش نهضت مطالعه در شهرها، محلات و روستاها است و تحقق این مهم مستلزم فراهم کردن بسترهای مناسب از قبیل کتابخانه و اجرای طرح های کتابخوانی است.

«مجید خوبی زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ترویج کتاب و کتابخوانی را از رویکرد برنامه های ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان برشمرد و گفت: یکی از فعالیت های فرهنگی هنری کانون های مساجد منطقه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان افزود: ارتقای سطح فرهنگی جامعه نیازمند گسترش نهضت مطالعه در شهرها، محلات و روستاها است و تحقق این مهم مستلزم فراهم کردن بسترهای مناسب از قبیل کتابخانه و اجرای طرح های کتابخوانی است.


وی بیان کرد: بر همین اساس کتابخانه های باز و بسته در سطح کانون های فرهنگی هنری برای دسترسی آسان و استفاده عموم مردم به کتاب، راه اندازی شده اند.


خوبی زاده ابراز کرد: بیش از ۹۰ درصد کانون های فرهنگی هنری مساجد سطح جنوب کرمان در روستاها قرار دارند و ظرفیت بسیار خوبی برای افزایش سرانه مطالعه در روستاها هستند.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان ادامه داد: کانون فرهنگی هنری نورالرضا یکی از کانون های فعال مساجد سطح جنوب کرمان است که در زمینه محرومیت زدایی و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی فعالیت های مستمری دارد.


وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت مطالعه و ضرورت ترویج آن در بین اقشار مختلف، کانون های فرهنگی هنری می توانند با تعامل و هم و افزایی با گروه های جهادی برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی از ظرفیت آنها استفاده کنند.


خوبی زاده اظهار کرد: کانون فرهنگی هنری نورالرضا از جمله کانون های فرهنگی هنری است که از طریق تعامل با گروه های جهادی در حوزه محرومیت زدایی و اجرای برنامه های فرهنگی در سطح جنوب کرمان فعالیت دارد.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان اضافه کرد: یکی از اقدامات و برنامه های این کانون با مشارکت و همکاری گروه های جهادی، اجرای طرح های کتابخوانی در سطح جنوب کرمان به ویژه روستاهای مناطق کم برخوردار و محروم است.


وی عنوان کرد: امروز نشست هم اندیشی و همفکری با حضور نمایندگان گروه های جهادی فدائیان عدالت، فدائیان رهبر و گروه جهادی تبلیغی رهپویان شهدا و مدیر کانون فرهنگی هنری نورالرضا در این ستاد برگزار شد.


خوبی زاده بیان کرد: این نشست در راستای استفاده از ظرفیت کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان برای اجرای طرح حمایت از کتابخوان های نیازمند در مناطق شهری و روستایی به ویژه روستاهای محروم و کم برخوردار برگزار شد.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان افزود: این طرح کتابخوانی با محوریت مساجد محلات برگزار می‌شود و در این راستا مدیران و یا کتابداران کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه افراد کتابخوان هر محله و روستا را شناسایی کرده و مجریان این طرح معرفی می کنند.


وی ابراز کرد: مجریان این طرح کتابخوانی برای تشویق و ترغیب افراد نیازمند کتابخوان حمایت های مادی و معنوی از آنها خواهند داشت.


 خوبی زاده در خاتمه ضمن تشکر از همراهی و همکاری گروه های جهادی در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، تاکید کرد: حضور گروه های جهادی در مناطق محروم و کم برخوردار حرکتی ارزشمند و انقلابی است.

پایان پیام/ 586